1176365999148122
Mikä on ammattijärjestäjä?

Ammattijärjestäjä auttaa ihmisiä perkaamaan ja järjestämään tavaroita, vaatteita, papereita ja dokumentteja, kierrättämään ja myymään poistettavia asioita sekä ylläpitämään järjestystä ja organisoimaan toimintaa.

Mikä on koulutettu ammattijärjestäjä?

Ammattijärjestäjän nimike ei ole suojattu eli kuka tahansa saa kutsua itseään ammattijärjestäjäksi. Koulutettu ammattijärjestäjä on käynyt kokeneen ammattijärjestäjän pitämän koulutuksen ja voi liittyä Suomen ammattijärjestäjät ry:n jäseneksi. Yhdistyksen jäsenet ovat sitoutuneet noudattamaan toiminnassaan yhdistyksen eettistä ohjeistusta, joka koskee mm. palvelun luottamuksellisuutta.

Mitä hyötyä järjestyksestä on?

Hyvä järjestys eli se, että tavarat löytyvät oikeilta paikoiltaan silloin kun niitä tarvitaan, tekee arjesta sujuvampaa. Järjestys helpottaa monia toistuvia tehtäviä. Parhaimmillaan se vähentää kiirettä ja kiukkua kotona. Järjestyksen ansiosta säästät aikaa ja järjestämällä voit ansaita rahaa, kun myyt tarpeettomat tavarasi eteepäin.

Mitä hyötyä ammattijärjestäjän palkkaamisesta on?

Ammattijärjestäjä kannattaa kutsua paikalle, kun olet saanut tarpeeksesi tavara- tai paperikaaoksesta ja haluat nopeita tuloksia. Voi olla, että yksin et saa järjestämistä aloitettua tai vietyä loppuun. Ulkopuolinen auttaa sinua näkemään tilasi ja tavarasi uusin silmin. Homma tulee aloitettua ja aika käytettyä tehokkaasti, kun toinen ihminen huolehtii projektin johtamisesta. Yhdessä tekeminen on aina hauskempaa!

Monet asiakkaat saavat ammattilaisen käynneistä myös intoa jatkaa järjestämistä yksinään. Myös motivaatio järjestyksen ylläpitoon kasvaa, kun järjestäminen on tehty ammattilaisen kanssa.

Mitä voin odottaa ammattijärjestäjältä?

Ammattilainen ei käskytä, arvostele eikä tuomitse. Ammattijärjestäjän tärkein tehtävä on tukea sinun päätöksentekoasi. Hän ei määrää eikä manipuloi, vaan kuuntelee ja ohjaa hienovaraisesti. Ammattilainen ei koskaan ota asiakkaan tavaroita itselleen. Ammattijärjestäjää sitoo vaitiolovelvollisuus ja salaisuutesi ovat turvassa. Sovi ammattijärjestän kanssa mitä tarvikkeita hän tuo mukanaan ja kuka kuljettaa poistettavat tavarat pois asunnosta.

Mikä ei kuulu ammattijärjestäjän työnkuvaan?

Ammatijärjestäjä ei ole siivooja, mutta rättiä ja imuria käytetään tarpeen mukaan. Ammattijärjestäjä ei koskaan ota tavaroita jälleenmyyntiin omaan lukuunsa. Ammattijärjestäjän tärkein tehtävä on raivata esteitä sen tieltä, että sinä saat elämäsi järjestykseen. Se voi tarkoittaa kahvipöytäkeskusteluja, tukkeutuneen silppurin toimintakuntoon saattamista tai melkein mitä vain!

Voiko ammattijärjestäjä auttaa minua muutossa?

Ammattijärjestäjä voi auttaa sinua sekä ennen muuttoa että muuton jälkeen. Ennen muuttoa kannattaa perata tavaroita, jotta turhia esineitä ei tule kannettua uuteen kotiin. Muuton jälkeen ammattijärjestäjä voi auttaa laatikoiden purkamisessa, säilytyspaikkojen löytämisessä ja järjestyksen ylläpitoa helpottavien rutiinien opettelussa.

Kuinka monta tuntia kotini järjestäminen kestää?

Järjestämiseen kuluva aika riippuu tavaramäärästä sekä päätöksenteon nopeudesta. Nyrkkisääntönä voi pitää 1 päivää (6 tuntia) per huone, mikäli tavaramäärä on kohtuullinen ja päätöksiä syntyy tavallisella nopeudella. Mikäli tavaraa on enemmän tai päätöksenteko verkkaista, aikaa kuluu enemmän.

Ammattijärjestäjän ei tarvitse olla paikalla koko ajan, vaan voit järjestää välillä myös yksin tai muiden apulaisten kanssa. Jos haluat arvion isomman urakan tekemisestä, suosittelen ensin 3-6 tunnin yhteistä työskentelyä, jonka jälkeen arvio on luotettavampi.

Paljonko palvelu maksaa? Miten kotitalousvähennys toimii?

Järjestämiskäyntien minimipituus on 3 tuntia ja päivässä suositellaan korkeintaan 6 tunnin käyntiä. Kolmella tunnilla on pakettihinta ja lisätunneista veloitetaan tuntihinta. Katso ajantasainen hinnasto.

Kotitalousvähennyksen ansiosta voit saada jopa puolet maksamastasi hinnasta takaisin! Lue blogistani Kuinka kotitalousvähennys toimii.

Mikäli jätät veroilmoituksen paperiversiona, saat minulta vuoden päätyttyä kotitalousvähennystä varten tarvittavan liitelomakkeen valmiiksi täytettynä ilman lisämaksua. Pyydä valmis lomake sähköpostilla! Kerro haluatko sen sähköpostilla vai paperipostilla.

Mitä hintaan sisältyy?
  • Hinta sisältää työn osuuden. En veloita asiakkaita erikseen jätesäkeistä, toimistotarvikkeista tai muista mukanani pitämistä työvälineistä, ellei ole erikseen sovittu että käyn hankkimassa jotain erityisiä, asiakkaalle jääviä materiaaleja etukäteen.
  • Koko päivän järjestyskäynnille otan mukaan omat eväät ja vesipullon. Sinun ei tarvitse murehtia kuin omista ruuistasi ja välipaloistasi.
  • Kaikkiin koko päivän paketteihin sisältyy puolen tunnin kuulumispuhelu, joka sovitaan noin 1 kuukauden päähän järjestämiskäynnistä.
  • Pyydettäessä saat minulta vuoden lopuksi kotitalousvähennystä varten tarvittavan liitelomakkeen valmiiksi täytettynä ilman lisämaksua, mikäli aiot palauttaa veroilmoituksen postitse. Pyydä lomake sähköpostilla!
Mitä hintaan ei sisälly?

Kaupunkialueella kuljen julkisilla liikennevälineillä aina kun mahdollista. Sen vuoksi tavaroiden kuljetuksesta on sovittava etukäteen. Tavaroiden kuljetus ei sisälly hintaan. Jos asut pääkaupunkiseudun ulkopuolella ja veloitan kilometrikorvauksen, voin kuljettaa maksutta pikkuautoon mahtuvia tavaroita kierrätykseen. Tästä on kuitenkin hyvä sopia etukäteen, että autossa on mahdollisimman paljon tilaa.

Millä alueella toimit?

Minulla on tähän mennessä ollut asiakkaita Suomenlinnasta Järvenpäähän ja Kirkkonummelta Porvooseen. Kutsuttaessa olen käynyt asiakkaan luona myös Lahdessa ja Saksassa saakka. Kannattaa siis jättää yhteydenottopyyntö! Asun Itä-Helsingissä ja palvelen pääkaupunkiseudun lisäksi itäistä ja keskistä Uuttamaata. Pääkaupunkiseudun ulkopuolelle veloitan kilometrikorvauksen.

Etävalmennus puhelimitse, Skypen tai WhatsAppin välityksellä on aina mahdollista välimatkasta riippumatta!

Entä jos en ole tyytyväinen?

Jos et ole tyytyväinen palveluun sen aikana, ota se puheeksi! Työ on aina ammattijärjestäjän ja asiakkaan vuorovaikutusta, joten sitä voi parantaa.

Jos et ole tyytyväinen lopputulokseen, otan mielelläni vastaan korjaavaa palautetta. Ole mahdollisimman tarkka ja ehdota parannuksia.

Järjestys ei pysy yllä ilman jatkuvaa ylläpitoa ja hyviä rutiineja. Käytän aina asiakkaiden kanssa aikaa uusien rutiinien miettimiseen. Jos tarvitset käynnin jälkeen pitkäaikaisempaa tuke rutiinien luomiseen, suosittelen ratkaisukeskeistä valmennusta.

Millaista palautetta olet saanut asiakkailta?

Pyydän kaikilta asiakkailta kirjallista palautetta ja saamani palaute on ollut erittäin hyvää. Voit lukea asiakkaiden itse kirjoittamia suosituksia. Rakentavasta kritiikistä olen ottanut opikseni ja parannan omaa toimintaani jatkuvasti.

Miksi valitsisin juuri sinut?

Olen Sujuvampi arki Valmennuspalveluiden perustaja Eveliina Lindell, Suomen ensimmäinen koulutettu ammattijärjestäjä, jolla on myös ratkaisukeskeisen neuropsykiatrisen valmentajan koulutus. Olen siis erikoistunut sellaisten ihmisten arjen helpottamiseen, jolla on adhd tai jokin muu neuropsykiatrinen häiriö.

Olen toiminut ammattijärjestäjänä vuodesta 2013 ja nepsy-valmentajana vuodesta 2016. Panostan sekä aikaa että rahaa osaamiseni ja ammattitaitoni jatkuvaan kehittämiseen. Kehitän jatkuvasti uusia palveluita vastaamaan asiakkaiden todellisia tarpeita.

Työskentelen valmentavalla työotteella eli olen paikalla ensisijaisesti esittämässä kysymyksiä. Mielestäni asiakas on oman ympäristönsä asiantuntija ja siksi hän tekee kaikki päätökset tavaroista ja niiden säilytyspaikasta. Ymmärrän erityisen hyvin lapsiperheiden tarpeita ja odotan innokkaana yhteydenottoasi! Asiakkaani ovat olleet hyvin tyytyväisiä palveluuni ja antaneet monia kirjallisia suosituksia, joita voit käydä lukemassa.

Miten valmistaudun kotikonsultaatioon tai järjestämiskäyntiin?

Ennen ensimmäistä tapaamistasi kodissasi tulisi välttää tavallisuudesta poikkeavaa siistimistä, esimerkiksi tavaroiden laittamista piiloon sinne missä ne eivät tavallisesti ole. Jotta saan oikean kuvan tilanteesta, johon kaipaat apua, elä kuten normaalisti ennen tuloani.

Ennen järjestämiskäyntiä kannattaa levätä hyvin, syödä tukeva aamiainen ja varata jääkaappiin eväitä, jotta järjestämisaikaa ei mene ruuanlaittoon. Ole oma itsesi ja muista hengittää!

Minulla ei ole autoa. Voitko kuljettaa tavarat kierrätykseen?

Ilman muuta! Tarvittaessa järjestämme tavaroillesi kuljetuksen kierrätykseen. Tästä veloitamme erikseen. Erillistä veloitusta ei laskuteta mikäli tavarat mahtuvat pikkuautoon, siitä on sovittu etukäteen ja asiakkaalta veloitetaan kilometrikorvaus. Kysy mahdollisuudesta puhelimessa tai kotikonsultaatiolla!

Mistä tiedän tarvitsenko ammattijärjestäjää vai neuropsykiatrista valmentaja?

Jos sinulla on diagnosoitu neuropsykiatrinen häiriö, esimerkiksi adhd, voit saada neuropsykiatrista valmennusta. Jos sinulla ei ole diagnoosia, voidaan puhua ratkaisukeskeisestä valmennuksesta. Valmentajan tehtävä on kysyä kysymyksiä ja auttaa sinua kokeilemaan konkreettisia asioita arjessa, jotka auttavat sinua pääsemään tavoitteeseesi. Ammattijärjestäjä auttaa järjestyksen luomisessa ja ylläpidossa.

Ammattijärjestäjän palveluista saa kotitalousvähennyksen, valmennuksesta ei. Järjestämiskäynnit ovat 3-6 tunnin mittaisia. Valmennuskäynnit voivat olla lyhyempiä tai valmennus voidaan toteuttaa kokonaan puhelimitse. Kannattaa keskustella siitä kumpi olisi sinulle parempi vaihtoehto!

Voitko auttaa ajanhallinnan kanssa?

Kyllä! Kaaos on paljon muutakin kuin epäjärjestyksessä olevaa tavaraa. Jos elämäsi on kiireistä ja stressaavaa tulipalojen sammuttelua eikä aikasi tunnu riittävän edes tärkeimpien asioiden hoitamiseen, tulen mielelläni apuun rauhoittamaan, jäsentämään ja yksinkertaistamaan tilannetta.

Voit osallistua avoimiin ajanhallinnan koulutuksiini tai pyytää henkilökohtaista, ratkaisukeskeistä valmennusta. Mikäli sinulla on diagnosoitu jokin neuropsykiatrinen häiriö, puhutaan neuropsykiatrisesta eli nepsy-valmennuksesta. Sen tarkoitus on parantaa toiminnanohjauksen taitojasi ja luoda helposti pysyviä rutiineja arkeen.

Pidätkö järjestämiskursseja?

Järjestän silloin tällöin Hyvä järjestys, sujuvampi arki kursseja kodin ja järjestämisestä pääkaupunkiseudulla. Kursseista ilmoitamme verkkosivuilla sekä uutiskirjeessä, jonka voit tilata lähettämällä viestin minulle. Kodin järjestämiskursseja kannattaa toivoa paikalliselta aikuisopistolta, ne kehittävät kurssitarjontaansa joka vuosi.

Voitko tulla esiintymään tilaisuuteemme?

Olen luenntoinut erilaisille yleisöille niin leikkipuistoissa, marttailloissa, seurakunnissa kuin Habitare-messuillakin. Tulen mielelläni puhumaan ja keskusteluttamaan tilaisuuteenne toivomastanne järjestykseen ja sujuvampaan arkeen liittyvästä aiheesta. Lähetä tarjouspyyntö, jossa kerrot tilaisuudesta ja sen järjestäjästä osoitteeseen eveliina@sujuvampiarki.fi

Voinko kutsua ammattijärjestäjän toimistooni/yritykseeni?

Ilman muuta! Olen perehtynyt Lean Managementiin ja sovellan sen periaatteita erityisesti yritysasiakkaiden kanssa. Yrityksissä voidaan järjestää toimitiloja toimivammiksi, perata paperikasoja, järjestää työpisteitä tai pitää työpaja tehtävän- tai ajanhallinnasta tai vaikka sähköpostin tehokkaammasta käsittelystä. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous!

Pitämieni koulutusten esityksiä löytyy SlideSharesta.

Askarruttaako sinua jokin muu kysymys?

Lähetä minulle sähköpostia osoitteeseen eveliina@sujuvampiarki.fi tai jätä yhteydenottopyyntö, niin vastaan kysymykseesi!

Yhteydenotto

Jätä yhteydenottopyyntö niin palaan asiaan mahdollisimman pian. Kaikki järjestyy!

Eveliina Lindell

Eveliina Lindell

ammattijärjestäjä, neuropsykiatrinen valmentaja

eveliina@sujuvampiarki.fi
+358 400 520 174