1176365999148122

Liikunta, tuo joka syksyinen toiveiden sammio. Kaikilla on varmasti kokemusta siitä, että lukukauden alussa aloittaa jonkin uuden liikuntaharrastuksen, ilmoittautuu kurssille, maksaa kuntosalin jäsenyyden, hankkii varusteet ja päättää ryhdistäytyä. Kuulostaako tutulta? Liikunnan saaminen osaksi viikottaista rutiinia on haastavaa. Todella haastavaa.

Itse en ole oikein koskaan löytänyt lajia, jonka parissa oikeasti viihtyisin. Ala-asteella aloitin naisvoimistelusta, jossain vaiheessa kävin luistelukoulussa, nuorena aerobicissä ja välillä uimassa. Opiskeluaikana kokeilin taijia ja kuntosalia. Äidin kanssa olen tehnyt kävelylenkkejä, hiihtänyt ja taas uinut. Raskausmahani kanssa kävin äitiysjoogassa, vauvan kanssa varmaan kerran ennen kuin hermostuin. Kävin Iyengarjoogakurssin ja zumbasin. Kaksi vuotta sitten aloitin juoksemisen – you get the picture.

Vaikeinta tuntuu kuitenkin olevan löytää se aika viikosta, jolloin ei olisi a) töissä, b) yksin lasten kanssa, c) liian nälkäinen, d) liian kylläinen, e) liian uninen. Itselläni parhaiten on toiminut liikunta töiden jälkeen, ennen illallista (mieheni kokkaa).

Tätä liikuntasuunnitelmaa voit käyttää joko suunnittelemiseen tai liikuntakertojen kirjaamiseen jälkikäteen (päiväkirjana) tai voit yhdistää käyttötarkoitukset. Voit esimerkiksi värittää ympyrän kun suunnitelmasi on toteutunut. Muista pitää myös lepopäiviä!

Toivon mukaan saat mahdollisimman monta ympyrää väritettyä iloisilla väreillä ja ennen kaikkia liikunnan osaksi arkirutiiniasi!

Lataa liikuntasuunnitelma.


52 Tulostettavaa oli ammattijärjestäjä Eveliina Lindellin (Go Lightly) ja graafikko Kaarina Laannin (Ketokettu Design) vuoden mittainen projekti, jossa julkaistiin 52 tulostettava, yksi viikossa.

Haluaisitko kaikki tulostettavat suoraan sähköpostiisi? Saat ne täytämällä alla olevan lomakkeen!

on helsinkiläinen koulutettu ammattijärjestäjä ja ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja. Blogissaan hän kirjoittaa ehtimisestä ja mahtumisesta, jotta lapsiperheiden, ADHD-oireisten ja yrittäjien arki olisi mahdollisimman sujuvaa. Eveliina auttaa pääkaupunkiseudulla asuvia perheitä perkaamaan ja järjestämään tavaroitaan sekä kotikäynneillä että ”Hyvä järjestys, sujuvampi arki” -kursseilla.

Facebook Twitter